Ποιους κινδύνους κρύβουν τα προϊόντα “μαϊμούδες”?

Με αφορμή το μεγάλο θέμα που έχει προκύψει, τις τελευταίες μέρες, με την αγορά ή όχι μη αυθεντικών προϊόντων και ως εταιρία μεταπώλησης αυθεντικών πολυτελών
προϊόντων που σέβεται τόσο τους πελάτες της όσο και τους οίκους μόδας των οποίων τα προϊόντα εμπορεύεται, αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο με σκοπό την ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τους λόγους που είμαστε ενάντια και τους κινδύνους που ελοχεύει η πράξη αυτή.

Η πειρατεία επώνυμων προϊόντων είναι ένα σοβαρό πρόβλημα για τους κατασκευαστές και τους χρήστες της ποιότητας των επώνυμων προϊόντων. Τα τελευταία χρόνια η
κυκλοφορία των πλαστών προϊόντων έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις σε όλο τον κόσμο αλλά και στη χώρα μας. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρεία ACNielsen οι Έλληνες αγαπάμε τη μόδα και αντιλαμβανόμαστε την αγορά επώνυμων ρούχων και αξεσουάρ ως «επένδυση» τόσο στο προσωπικό μας στυλ όσο όμως και στο κοινωνικό μας πρόσωπο. Σε αντίθεση με τους Αμερικανούς πολίτες, αλλά και κάποιους Βορειοευρωπαίους εταίρους μας, δεν αποδεχόμαστε τις απομιμήσεις και προτιμάμε να αγοράσουμε το αυθεντικό, ακόμη κι αν αυτό είναι αρκετά ακριβότερο από τη φθηνή απομίμησή του ή κάποιο ανώνυμο προϊόν που δεν μας ταιριάζει.
Παρόλα αυτά έχουμε ακούσει “επώνυμες” κυρίες κατά καιρούς να παραδέχονται πως έχουν αγοράσει απομίμηση επώνυμης τσάντας με τη δικαιολογία ότι το έκαναν για
“οικονομία”, γιατί δε θέλουν να στηρίζουν τις μεγάλες πολυεθνικές, ή ότι το κάνουν γιατί δε θα το παρατηρήσει κανείς και κάθε λογής άλλη απαράδεχτη δικαιολογία!

Αν έχετε την απορία λοιπόν, γιατί τα fake προϊόντα είναι μη αποδεκτά από την παγκόσμια αγορά συνεχίστε να διαβάζετε παρακάτω.

Θα αρχίσω με το βασικό, η αγορά fake προϊόντων φίλες μου, είναι παράνομη. Τελεία και παύλα. Η πώληση τέτοιων προϊόντων διώκεται ποινικά και κάθε φορά που το κάνετε διαπράττεται ένα αδίκημα. Υπάρχουν κράτη-μέλη όπου ο καταναλωτής μπορεί να έχει κυρώσεις λόγω της αγοράς προϊόντων–μαϊμού.

Τα μη αυθεντικά προϊόντα παρουσιάζουν κακή απόδοση, έντονες φθορές και κακή ποιότητα γενικότερα. Τα προϊόντα απομιμήσεων δεν είναι ασφαλή διότι έχουν κατασκευασθεί χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι κανόνες που έχουν θεσπιστεί εντός ΕΕ. Τα προϊόντα τα οποία πληρούν τους ευρωπαϊκούς κανόνες ασφάλειας φέρουν το λογότυπο CE. Συχνά όμως κάποιοι αντιγράφουν ακόμα και το λογότυπο αυτό ή χρησιμοποιούν ένα παρόμοιο, το οποίο απλώς υποδηλώνει ότι το προϊόν έχει κατασκευαστεί στην Κίνα.

Επίσης, οι οικονομίες των χωρών υποφέρουν εξαιτίας του παρεμπορίου επώνυμων προϊόντων. Και δε θα σταθώ καν στη ζημιά που προκαλούν στη φήμη και την αξιοπιστία των γνωστών εταιρειών, η ανησυχία εντείνεται για έναν λόγο, ίσως πιο σοβαρό, αφού εκτιμάται ότι πολλά από αυτά τα δισεκατομμύρια μαύρου χρήματος χρηματοδοτούν τρομοκρατικές οργανώσεις και δραστηριότητες εγκληματιών. Σίγουρα αυτά τα λεφτά δε μένουν στη χώρα μας και άρα δε μπορούν να διοχετευτούν σε άλλους τομείς της οικονομίας.

Οι εταιρείες που έχουν δαπανήσει πολλά χρήματα για την ανάπτυξη καινοτομιών, τις οποίες οι επιτήδειοι κλέβουν και αντιγράφουν, είναι πιθανό να σταματήσουν να επενδύουν χρήματα για αυτό τον σκοπό.

Οι εταιρείες που κατασκευάζουν προϊόντα – μαϊμού δεν λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους την προστασία του περιβάλλοντος. Τα προϊόντα μπορεί να περιέχουν επικίνδυνες τοξικές ουσίες, ενώ η καταστροφή των ειδών που κατάσχονται απελευθερώνει μεγάλες ποσότητες διοξινών και όχι μόνο στο περιβάλλον.

Η αγορά προϊόντων απομίμησης μπορεί να σημαίνει ότι εν αγνοία μας ενισχύουμε την αδήλωτη ή ακόμη και την παιδική εργασία. Δεν θα ξεχάσω το άρθρο που είχα διαβάσει πριν μερικά χρόνια στο Harper’s Bazaar, στο οποίο έλεγε ότι σπάνε τα πόδια των παιδιών και τα δένουν πίσω στους μηρούς τους για να μην μπορέσουν να επουλωθούν και να δουλεύουν πρωί-βράδυ.

Κάτι τελευταίο που πρέπει να θυμόμαστε είναι πως επιλέγουμε επώνυμα αυθεντικά προϊόντα γιατί μας προσφέρουν κύρος, αποκλειστικότητα, ποιότητα, και γιατί ακολουθούν τη μόδα, όμως όλα αυτά τα στοιχεία συνδέονται τελικά µε το πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας και το πώς θέλουμε να μας βλέπουν οι άλλοι.

Τα προϊόντα πολυτελείας είναι κάτι παραπάνω από απλά προϊόντα. Αποτελούν σημείο αναφοράς καλού γούστου και προσδίδουν αίγλη. Επομένως, βοηθούν στην ικανοποίηση και ψυχολογικών, πέραν των πρακτικών αναγκών, και είναι αυτά τα ψυχολογικά οφέλη ο κύριος παράγοντας που τα διαχωρίζει από τα µη πολυτελή προϊόντα ή τις απομιμήσεις.

Επιμέλεια: Γκανιάτσα Δέσποινα

Comments are closed.