Πως επήλθε ο θάνατος των ψηλοτάκουνων?

Στην αρχή της προηγούμενης δεκαετίας λατρεύονταν τα ψηλά τακούνια. Όσο πιο ψηλά τόσο πιο θελκτικά, είχε πει η Carrie Bradshaw. Αλλά, 10 χρόνια αργότερα, τα ψηλοτάκουνα φαίνεται να έχουν χάσει τη παλιά αίγλη τους. Στην πραγματικότητα, έχει αντιστραφεί η τάση και τα ψηλοτάκουνα πλέον θεωρούνται ξεπερασμένα.

Δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, όμως υπήρχε μία περίοδος που η πλειοψηφία των γυναικών επέλεγαν το τακούνι ως τη go-to επιλογή σε υπόδημα, ανεξαρτήτως της περίστασης. Στατιστικά μιλώντας, υπάρχει μία πτώση της τάξεως του 7% στην αγορά παπουτσιών με τακούνι από το 2017 μέχρι σήμερα. Αρκετά σημαντική διαφορά δηλαδή, η οποία δεν δίνει σημάδια πως θα σταματήσει εδώ.

Αλλά πως άρχισε όλο αυτό? Ξεκίνησε από τα chic μποτάκια Oxfords και τα Loafers που εδραίωσε ο οίκος Gucci. Εξελίχθηκε με τα βελούδινα (και αμφιλεγόμενα) slippers που εμφανίζονταν όλο και συχνότερα στις πασαρέλες και το ίνσταγκραμ και κατέληξε στην τεράστια επανάσταση του λευκού sneaker και των αθλητικών ειδών, που κυριαρχεί μέχρι σήμερα. Όλοι θυμόμαστε τα Isabel Marant’s wedge sneakers που φορέθηκα από όλες σχεδόν τις celebtities σε casual και όχι μόνο εμφανίσεις. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω μας θύμισε πως είναι να νιώθεις άνετα μέσα στα παπούτσια σου και ήταν αναπόφευκτο να αγαπήσουμε τη νέα (τόσο βολική τάση).

Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της υπόθεσης είναι πως ακόμα και αν η Vogue ανακοινώσει την επιστροφή του heel μέσα στο φθινόπωρο, οι γυναίκες αρνούνται να ξεθάψουν τα δωδεκάποντά τους από την παπουτσοθήκη. H shoe consultant Susannah Davda επιβεβαιώνει πως η αγορά παπουτσιών έχει αλλάξει δραστικά τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον στον fashion κόσμο της Βρετανίας και της Αμερικής. «Αντικαταστήσαμε τα τακούνια με τα flats για να είμαστε πιστές στη μόδα, τα διατηρήσαμε επειδή ήταν άνετα και τώρα αρνούμαστε να τα αποχωριστούμε» δηλώνει. Ακόμα και ο ίδιος ο μαέστρος των στιλέτο τακουνιών Christian Louboutin (παρεμπιπτόντως, το πρώτο παπούτσι του σχεδιαστή με έδρα το Παρίσι ήταν στην πραγματικότητα μια μπαλαρίνα με την ονομασία “Love”), έχει υποκύψει στις ανάγκες της νέας εποχής. Τα τελευταία μοντέλα με τις καλύτερες πωλήσεις της ετικέτας περιλαμβάνουν παπούτσια ίσια ή με χαμηλά τακούνια, όπως τα πάνινα παπούτσια “Red Runner”, οι μπότες μεσαίου τακουνιού “Turela”, καθώς και σανδάλια με μεσαίο τακούνι. Ενώ πριν από μερικά χρόνια τα ψηλά τακούνια στα 100 χιλιοστά και πάνω ήταν η πλειοψηφία των πωλήσεων του οίκου, τώρα τα τακούνια στα 85 χιλιοστά και κάτω αντιπροσωπεύουν πλέον το 65 τοις εκατό των πωλήσεων.

Παρόλα αυτά η μόδα είναι κάτι το ρευστό και ποτέ δεν μένει στάσιμη. Τα trends ανεβοκατεβαίνουν, η διάθεση αλλάζει, οι κάλοι στα πόδια γιατρεύονται. Και ένα ζευγάρι Μanolo Βlahniks θα παραμείνει γοητευτικό για μια ζωή. Αν εμείς θα το φορέσουμε ή όχι, είναι εντελώς δική μας επιλογή.

Επιμέλεια: Γκανιάτσα Δέσποινα

Comments are closed.